Weekly Photo Challenge – From Above

When I was standing at the top of mountain or just in the tall building, I see that everything looks so different. What we saw were very big just being something so small like miniature. Some looked so beautiful some lost of sight.

From above everything looks so easy even the curly of road or river which looks like snake, allof them look so simple! Higher we stand to see bellow sometimes we also can find something change, another form of things.

This week the challenge’s topic falls on -from above- and here some photos of mine. I hope all of you will enjoy them and thanks in advance to liking my post. Have a great day 😀

1. Shadow of the clouds on the sea 

Image

 

2. Village

Image

 

3. Musi river

Image

 

4. Train

Image

 

5. Strowberry

Image

 

 

Advertisements

About ulillala

keep learning, writing, traveling, cooking and being me
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

30 Responses to Weekly Photo Challenge – From Above

  1. I love the first picture ! 🙂

  2. Pingback: Weekly Photo Challenge: From Above | Flickr Comments

  3. ibuseno says:

    Yang kereta keren Mbak.. itu fotonya dr mana ?

    • ulillala says:

      kereta itu foto di stasiun kerta pati – palembang bu
      proses masuk stasiunnya susah banget ga kayak di jawa
      untung ada jembatan penyebrangan ga jauh dari stasiun, dari situlah aku motret.

  4. tinsyam says:

    1. cloud on the sea at plane?
    2. where is the village?
    3. musi river is too crowded city..
    4. taken from bridge?
    5. aha jadi pengen kunyah stoberi..

    • ulillala says:

      1, ho oh mbak, itu diambil dari pesawat pas balik ke palembang kemarin.
      2. itu pas aku naik ke puncak telomoyo – salatiga
      ga tahu pasti nama desa itu apa
      3. terlihat betapa padatnya pinggiran sungai musi, apalagi dari atas.
      4. iya, dari jembatan penyebrangan yang ga jauh dari stasiun lokasinya di st, kerta pati – palembang
      5. xixixi itu gara2 mbahkung DJoko yang ngajarin bikin garnis dari strowberry

  5. Pingback: Weekly Photo Challenge: From Above | Pilot Fish

  6. Pingback: Weekly Photo Challenge: From Above (Paris) | What's (in) the picture?

  7. tinsyam says:

    stasiunnya sepi..

    • ulillala says:

      iya mbak, pas datang ke sana aku juga kaget, ga seramai stasiun di Jawa, bahkan ga ada deretan toko yang buka, loket tiket yang dibuka juga satu sementara di sekeliling ruangan sangat sunyi, tidak ada orang sibuk wara-wiri

      • tinsyam says:

        jadi naik untuk kemana? apa datangnya emang bukan jadual kereta berangkat? lama ga naik kereta di sumatera..

      • ulillala says:

        rencananya sih dulu itu aku pengen nyoba berpetualang naik kereta ke indralaya yang katanya cuman 2 jam lah dari palembang jadi kan pulang pergi bisa sehari pas libur. eh tapi kata petugasnya jalur indralaya lagi ada perbaikan jadi ga ada kereta yang kesana, ya akhirnya cuman motret2 aja deh

      • tinsyam says:

        2jam kesana ada apa yang bagus di indralaya?

      • ulillala says:

        ga jadi ke indralaya mbak, jalur ke sana lagi diperbaiki

  8. EagleAye says:

    I think I like that village the most. So green and so beautiful. Lots of great pics here.

  9. Pingback: Weekly Photo Challenge: From Above (Paris 2) | What's (in) the picture?

  10. Zen says:

    The strawberry is indeed really attractive. 🙂

  11. Tina Schell says:

    Very creative response – loved it!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s